Director Bengali is a display type family with a minimalistic appearance and squared style. Across each of the family’s five fonts, all of the horizontal strokes share a consistent thickness, while the vertical strokes grow thicker in each new weight. So Director Bengali Regular’s strokes are almost monolinear, but Director Bengali’s heavy weight sports letters with very severe stroke contrast. Each font includes 478 glyphs, offering full support for conjuncts and ligatures required in Bengali.

Family Name Director Bengali
Designer(s) Jyotish Sonowal, Tapash Kumar Basak
Release Date February 19, 2015
Available Style Regular, Medium, Semibold, Bold, Heavy
Classification Sans, Display
Supported Languages Assamese, Bangla

Want to try this font family?

You can request a free trial (Professionals) or an educational license (students) by submitting your details below. Once approved, we’ll send you the fonts by Email.

Professional Trial Licenses are valid upto 15 days. You will be notified (via email) prior to the License's expiration. These fonts can be used only for testing in potential projects or in non-commercial work. To use these fonts for commercial projects, the appropriate license must be purchased.

Select file
Drag and Drop
0%

Trial licenses are valid for the period of your educational career with the mentioned institution. You will be notified (via email) prior to the License's expiration These fonts can be used for Educational/non-commercial work only.

Director Bengali
200 pts
200 pts
Go to
গীতাঞ্জলি
40 pts
40 pts
Go to
ইংলিশ প্রিমিয়ার লীগে চ্যাম্পিয়ন হয়ে গেছে লেস্টার, যারা গত বছর প্রিমিয়ার লীগ থেকে নেমে যাবার মুখে কোন মতো টিকে গেছিল তারাই এবার চ্যাম্পিয়ন। এবারের প্রিমিয়ার লিগে শুধু এটিই যে 'অঘটন' তাই নয়, দারুণভাবে উঠে এসেছে ওয়েস্ট হ্যাম, সাউদাম্পটনের মতো ছোট বাজেটের দলগুলো।
16 pts
16 pts
Go to
খ্রিস্টাব্দে এই গ্রন্থের জন্য তিনি সাহিত্যে নোবেল পুরস্কার অর্জন করেন। ইংরেজ লেখক এবং রয়্যাল সোসাইটির সদস্য স্টার্জ মুর নোবেল পুরস্কারের জন্য রবীন্দ্রনাথকে মনোনয়ন দিয়েছিলেন। এই মনোনয়ন সুইডিশ একাডেমীকে বিস্মিত করেছিল। তবে একাডেমীর সদস্য পার হলস্টর্ম রবীন্দ্রনাথের ব্যাপারে উৎসাহী ছিলেন। রবীন্দ্রনাথের প্রধান প্রতিদ্বন্দ্বী ছিলেন ফরাসি লেখক এমিল ফগ। তবে আরেকজন একাডেমী সদস্য ভার্নার লন হেইডেনস্টাম রবীন্দ্রনাথের পক্ষে প্রশস্তিপূর্ণ এমন জোরালো ও লিখিত বক্তব্য দেন যাতে সকল সংশয়ের অবসান হয় এবং রবীন্দ্রনাথকে নোবেল পুরস্কার দেয়ার সিদ্ধান্ত নেয়া হয়। পর দিন খবরটি ইংল্যাণ্ডের বিভিন্ন পত্র-পত্রিকায় মুদ্রিত হয় ; কিন্তু তা বিলম্বে কলকাতায় পৌঁছে। নভেম্বর সন্ধ্যায় তারবার্তার মাধ্যমে খবর আসে যে রবীন্দ্রনাথকে সাহিত্যে নোবেল পুরস্কারে ভূষিত করা হয়েছে। গীতাঞ্জলি সহ সেই সময় সামান্য যে কিছু রবীন্দ্ররচনার অনুবাদ পাশ্চাত্য পাঠক মহলে পরিচিতি লাভ করেছিল, পুরস্কারের ঘোষণাপত্রে সেসবের ভূয়সী প্রশংসা করে সুইডিশ আকাদেমি।
I’m looking for a font for
Indian Type Foundry © 2016